De klanten worden grotendeels aangetrokken door bedrijven die vertrouwen uitstralen. Om dit vertrouwen te winnen als bedrijf is het ontvangst van groot belang. Door een warm welkom voelen klanten zich op hun gemak gesteld, waardoor de kans groot is dat de klant nogmaals het bedrijf zal bezoeken in de toekomst. Toch is het niet altijd gemakkelijk om als bedrijf de juiste manieren en mogelijkheden te vinden om de klant om zijn of haar gemak te stellen. Zo hebben de werknemers naast het ontvangst ook andere taken die voltooid moeten worden, denk hierbij aan bezoekersregistratie en de kassa. Digitale bezoekersregistratie Als werknemer kan een bezoekersregistratie veel tijd vergen, waardoor onder meer het ontvangst al snel achterwege wordt gelaten. Door de plaatsing van een digitale receptie is de klant in staat zichzelf gemakkelijk aan te melden. De aanmelding zal verder in het systeem verwerkt worden, waardoor de werknemers vrijwel geen handen uit de mouwen hoeven te steken om te registratie te voltooien. De werking van de digitale receptie De digitale receptie is gemakkelijk in gebruik te stellen door de vooraf gestuurde QR-code. De bezoekers krijgen bij de bevestiging van de afspraak per mail enkele informatie toegestuurd. Hierin staan onder meer de routebeschrijving, parkeerinstructies, wifi-code en Covid gezondheids- en bezoekersvoorwaarden. Bij deze mail is de QR-code van groot belang. Hiermee kan de bezoeker zich bij binnenkomst direct registreren en zal de registratie verder worden verwerkt in het bezoekersregistratiesysteem. Meer tijd voor het ontvangst Voor werknemers heeft de digitale receptie ook grote voordelen. Zo zal het ontvangst niet direct overvloeien naar een zakelijk gesprek om de registratie af te ronden, maar zal de werknemer zijn of haar volledige aandacht richten op de klant en de wensen. |
http://economy.nl |