Door de geldende coronamaatregelen bestellen Nederlanders massaal producten op het internet. Met een paar klikken op de knop schaf jij je favoriete artikelen aan, waarna ze vervolgens binnen een paar dagen gratis bezorgd worden. Velen kiezen hierbij voor gemak en starten hun zoektocht naar een specifiek product op een marktplaats, zoals Bol.com of Amazon. Vervolgens zullen zij nog verder zoeken op andere websites, waar zij mogelijk eerder het product aanschaffen dan op de marktplaats. Kortom, met de komst van marktplaatsen is de customer journey overhoopgehaald, waardoor online marketing op nieuwe manieren ingezet moet worden om de doelgroep in contact te laten komen met jouw producten. Echter, hoe gaat dit in zijn werk en wat is er nodig om online zichtbaarheid te verbeteren? In dit artikel kom je erachter hoe Economy verschillende SEA-diensten inzet om online zichtbaarheid te optimaliseren. Hoe adverteer je op een marktplaats?Marktplaatsen worden met de dag populairder, waardoor het voor meer en meer ondernemers interessant wordt om zich te verdiepen in adverteren op bol of amazon adverteren, waarbij er gebruik gemaakt wordt van SEA. Zoals net al duidelijk werd, begint de customer journey namelijk in toenemende mate op marktplaatsen, waar potentiële kopers zich oriënteren. Dit is daarom hét moment om de bezoeker in contact te laten brengen met jouw product, wat kan geschieden aan de hand van een geplaatste advertentie op Bol.com of Amazon. Hoewel de bezoeker niet direct het product aan zal schaffen, is de kans groot dat de potentiële koper het product in zijn achterhoofd houdt om later terug te keren naar jouw productpagina op de marktplaats. Op die manier zorg je ervoor dat bezoekers jou online kunnen zien en vinden, of in andere woorden: jouw online vindbaarheid en zichtbaarheid verbetert ten opzichte van concurrenten door het adverteren op marktplaatsen. |
https://www.economy.nl/ |