Je hebt een idee voor revolutionair product, maar hoe ga je dit product onder je doelgroep brengen. Veel ondernemers komen met innovatieve ideeën, maar zijn niet in staat om het product over te brengen aan hun doelgroep. Daarnaast hebben ze nog nooit onderzoek gedaan wat hun doelgroep nou echt wilt. Voordat je een product gaat ontwikkelen is het slim om als eerst een persona te maken. Een persona is een schets van een persona die jouw doelgroep representeert. Het hebben van een persona geeft je handvaten in welke richting je moet sturen om aan de wensen te voldoen van je doelgroep. Een persona geeft duidelijk de gegevens weer van de doelen van de persoon, de obstakels van de persoon en het gedrag. Waarom je een persona productontwikkeling verbetert vertellen we verder in deze blog. Als aller eerste rede waarom een persona je helpt bij het verbeteren van productontwikkeling, is omdat er gedacht wordt vanuit het perspectief van de klant. Ondernemers zijn vaak geneigd om hun eigen behoeftes te vervullen en denken er niet over na wat hun klanten nou daadwerkelijk willen. Om een nieuw product op de mark te lanceren is het noodzakelijk om te weten wat je doelgroep wilt en hoe je zou kunnen bereiken. Je kunt er bijvoorbeeld achter komen of je doelgroep op zoek is naar duurzame productie of geeft je doelgroep om niks en hebben ze liever sterke kunststof? Het maken van een persona geeft je de mogelijkheid om je beter te focussen op de doelgroep. Het geeft je richtlijnen waarop je moet letten bij de productie. Breng de persona tot leven met een levensverhaal en krijg een heel erg duidelijk beeld van wie je persona nou is. Een ondernemer kan zijn klant het best bedienen als hij of zij weet wat zijn klant van hem vereist. Ga dus op pad en ondervraag je doelgroep. |
https://bpo.nl/ |