De laatste jaren is het gebruik van smartphones enorm toegenomen. De smartphone zoals we die nu kennen bestaat pas enkele jaren, maar toch hebben 4 op de 5 Nederlanders momenteel één of meerdere smartphones in hun bezit. Deze smartphones gebruiken we onder andere voor het spelen van spelletjes, surfen op internet en het maken van foto’s en video’s. Maar wat we ook doen met onze smartphone is contacten onderhouden. Facebook, Google Plus, Twitter, WhatsApp en een heleboel andere apps worden dagelijks door miljoenen mensen gebruikt om te communiceren. Dit heeft uiteraard ook gevolgen voor het bedrijfsleven. Niet alleen bieden smartphones uitkomst aan veel bedrijfseigenaren en diens werknemers op het gebied van plannen, communiceren en het op locatie uitvoeren van werkzaamheden, maar ook op het gebied van klant contact. Een email kan gemakkelijk via de smartphone verzonden worden en even snel een Skype gesprek inplannen behoort ook zeker tot de mogelijkheden. Maar het gaat nog verder; steeds meer bedrijven gebruiken kanalen als WhatsApp en Facebook om hun klanten te woord te staan en hier wordt positief op gereageerd. Het is immers laagdrempelig en er zitten ook geen telefoonkosten aan verbonden. Ondanks het feit dat WhatsApp en Facebook steeds vaker gebruikt worden door klantenservices blijven ouderwetse telefoontjes het meest populair. Echter kan men door het bezitten van een smartphone op elk gewenst moment bellen in tegenstelling tot vroeger toen iedereen alleen op gefixeerde tijden kon bellen omdat men bijvoorbeeld aan het werk was. Dit houdt in dat een bedrijf vaak alle telefoontjes verspreid over de hele dag binnen krijgt wat als nadelig effect kan hebben dat de medewerkers constant aan het telefoneren zijn en niet meer toekomen aan andere taken. Gelukkig biedt een inbound callcenter met zijn telefoonservice wellicht uitkomst. Zij regelen het telefoonverkeer waardoor het bedrijf zich kan focussen op zijn taken! |
http://www.bizziphone.com/ |